عزم «گروه سرمایه گذاری مسکن» برای عمران و آبادانی کشور

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن، در مجمع عمومی سالانه این شرکت، افزایش سطح پروژه‌های در دست ساخت با تمرکز بر تعریف پروژه‌های مسکونی میان درآمدی، افزایش سهم گروه ازطرح‌های بازآفرینی شهری با هدف افزایش زیر بنای در دست ساخت و بکارگیری فناوری‌های نوین در ساخت را همگام با اهداف توسعه‌ای دولت و بانک مسکن، از برنامه‌های استراتژیک شرکت در سال مالی 98 عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت با مشارکت بیش از 86 درصد سهامداران شرکت در روز چهارشنبه 15 اسفند ماه 97 در محل سالن سازمان مطالعات بهره وری و منابع انسانی تشکیل شد.

مجمع 97

با  انتخاب سید علی رئیس زاده به عنوان رئیس؛ مهدی شهریاری به عنوان ناظر، عبدالمجید دهقان به عنوان ناظر و محمد مهدی نادری (معاون مالی و منابع انسانی گروه سرمایه‌گذاری مسکن) به عنوان منشی، جلسه رسمیت یافت.

بعد از اعلام رسمیت جلسه، روزبه ظهیری هاشمی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن، گزارش فعالیت یک ساله هیات مدیره را برای سال مالی منتهی به 30 آذرماه سال مالی 97 برای حاضران قرائت کرد. ظهیری ضمن تشریح عملکرد سال گذشته گروه، از برنامه شرکت برای تعریف بیش از 413.000 هزار متر مربع پروژه جدید در سال 98 خبر داد. وی با اشاره به اصلاح سبد محصولات شرکت و تمرکز بیشتر بر واحدهای مسکونی میان درآمدی، اقدامات مهم انجام شده را در راستای ورود به بازارهای جدید برای حاضران تشریح نمود.

مولدسازی دارایی‌های راکد و ساماندهی پروژه‌های متوقف

مدیر عامل گروه سرمایه‌گذاری مسکن در صحبت‌های خود، ضمن اشاره به وجود دارایی‌های راکد در سبد دارایی‌های شرکت، از برنامه‌های گسترده برای به گردش انداختن این دارایی‌ها خبر داد. وی در این گزارش به تعیین تکلیف و واگذاری زمین شهریار،  واگذاری اراضی تملک شده از شرکت اتحاد عمران پارس، واگذاری یک طبقه از پروژه کوهسنگی مشهد، واگذاری برخی از واحدهای پروژه امید مشهد و  واگذاری برخی از واحدهای پروژه خاتم اراک اشاره نمود.

مجمع 97

شتابدهی به تعریف پروژه در حوزه پروژه‌های باز آفرینی شهری

ظهیری با اشاره به رویکرد دولت در خصوص پروژه‌های باز آفرینی شهری (احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده) گفت: گروه سرمایه‌گذاری مسکن با هدف بهره‌برداری هر چه بهتر از فرصت‌های این حوزه که ضمن حفظ منافع سهام‌داران و توجیه‌پذیری اقتصادی، امکان گسترش بازار، استفاده از امکانات و اعتبارات دولتی جهت ساخت و ساز را فراهم می‌آورد، نسبت به ایجاد ساز و کار ویژه جهت تعریف پروژه در این حوزه اقدام نموده است که ایشان اهم فعالیت‌های صورت گرفته را به شرح ذیل اعلام کرد: تفاهم نامه سه جانبه با سازمان نوسازی شهر تهران و شرکت باز آفرینی شهری ایران جهت مشارکت در پروژه‌های دارای توجیه در زمین هایی به متراژ 105 هزار متر مربع،  که در ماه‌های اخیر، قرارداد ساخت 500 واحد مسکونی آن در قالب 2 قرارداد در پروژه‌های زهتابی و مقدم در شهر تهران به نتیجه رسیده است، تعریف پروژه در شهرهای تبریز، اردبیل، مشهد و اصفهان با ظرفیت تقریبی 2800 واحد مسکونی. پیگیری جهت اخذ گواهی نامه صلاحیت ماده 4 به عنوان نهاد توسعه گر برای مشارکت گروه و شرکت های تابعه با هدف بهره مندی از امتیازات این گواهینامه از جمله تسهیلات بانکی و معافیت های مالیاتی.  تعامل با سازمان‌های دولتی  و نهاد های عمومی برای استفاده از اراضی تحت تملک آن ها برای عقد قراردادمشارکت و تسهیل روند به کارگیری بسته های تشویقی مصوب و ... را از برنامه ‌های گروه سرمایه گذاری مسکن در این حوزه عنوان کرد.

 

توزیع 20 ریال سود نقدی به ازای هر سهم میان سهامداران

در ادامه و بعد از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به پایان آذرماه سال 97 به تصویب حاضران در مجمع رسید. تصمیم گیری در خصوص سود نقدی سال مالی97 دستور بعدی جلسه مجمع بود که مقرر شد سود نقدی20 ریالی به ازای هر سهم میان سهامداران شرکت تقسیم شود.

در این مجمع همچنین سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی برای سال مالی 97 و هم چنین روزنامه دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت به مدت یکسال انتخاب شد.


مجمع 97
مجمع 97

۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۷:۴۲