جذب نقدینگی مردم برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی

پورابراهیمی در نشست خود با مدیرعامل بانک مسکن و شرکت سرمایه گذاری مسکن راه های افزایش ظرفیت تولید مسکن از طریق جذب نقدینگی مردم را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا به نقل از خانه ملت، حمدرضا پور ابراهیمی داورانی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست خود با معاونان وزیر راه و شهرسازی، گفت: این جسله با حضور مدیرعامل بانک مسکن و اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن برگزار و مشکلات و مسائل مختلفی در حوزه های تولید مسکن مورد بررسی قرار گرفت.

پور ابراهیمی

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری مسکن وابسته به بانک مسکن و زیرمجوعه وزارت راه و شهرسازی است، افزود: با توجه به نیاز کشور به تولید حداقل سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی برای افراد فاقد مسکن و وجود نقدینگی زیاد در کشور در این جلسه بررسی راه های افزایش ظرفیت حوزه سرمایه گذاری در این بخش بررسی شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه فعالیت ساخت مسکن مهر از پایان دولت دهم سال ها تا زمان روی کار آمدن اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی متوقف شد، تاکید کرد: با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی متولی حوزه تامین مالی در بانک مسکن است و بخش سازمان ملی زمین و مسکن و موضوع بازآفرینی شهری در این وزارتخانه قرار دارد، باید تحرکی در ساخت و تولید واحدهای مسکونی در کشور ایجاد کند.

طراحی برنامه ای برای ایجاد تحرک در بخش مسکن

وی افزود: مقرر شد براساس یک کار مشترک بین کمیسیون اقتصادی و تیم وزارت راه و شهرسازی اعم از مدیرعامل بانک مسکن و مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مسکن اقداماتی انجام و برنامه هایی طراحی شود تا تحرکی در بخش مسکن کشور ایجاد شود.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۸:۳۷