جزییات جلسه شورایعالی مسکن با حضور رییس‌جمهوری

معاون وزیر راه وشهرسازی جزییات مربوط به آنچه امروز در جلسه شورای مسکن با حضور رییس جمهوری مطرح شد را تشریح کرد.

حبیب‌اله طاهرخانی،معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا اعلام کرد:امروز جلسه شورای مسکن با حضور حسن روحانی،رییس‌جمهوری و محمد اسلامی، وزیر راه وشهرسازی و سایر مدیران ارشد بخش مسکن در محل دفتر ریاست‌جمهوری برگزار شد.

وی در خصوص جزییات آنچه در این جلسه مورد بحث وبررسی قرار گرفت خاطرنشان کرد:در این نشست مهمترین مسائل و موضوعات روز بازار مسکن و سیاست‌ها وبرنامه‌های دارای اولویت در این زمینه مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد.

طاهرخانی ادامه داد:ارایه گزارش در خصوص وضعیت فعلی پروژه مسکن مهر ،چالش‌ها و زمانبندی اتمام پروژه یکی از موضوعات این نشست بود که در آن مسائل مرتبط با این پروژه بررسی شد.

وی گفت:رییس‌جمهوری در این زمینه تاکید داشتند که هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط برای اتمام و تسریع فرآیند تکمیل این پروژه افزایش یابد؛به خصوص در بحث زیرساخت‌ها وخدمات تاکید شد تا سرعت پیشرفت کار به واسطه افزایش هماهنگی وهمکاری بین همه مسوولان ودستگاه‌های ذی ربط افزایش یابد.

طاهرخانی همچنین اعلام کرد:در این نشست همچنین جزییات مربوط به طرح ساخت 400 هزار واحد مسکونی در کشور تشریح شد و آخرین وضعیت اجرای این پروژه در نقاط مختلف اعلام شد. طاهرخانی گفت:در این جلسه،در بحث ساخت 400 هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی نیز از آماده بودن تسهیلات مورد نیاز برای اجرای این طرح با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار خبر داده شد.

وی همچنین اعلام کرد:رییس‌جمهوری همچنین تاکید داشتند سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده با انجام اقدامات مورد نیاز افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از ارایه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت اعطای تسهیلات مسکن روستایی و ساخت 200 هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در این نشست خبر داد.

وی همچنین اعلام کرد:در این نشست جزییات مربوط به طرح تامین مسکن کارکنان دولت به سمع ونظر رییس جمهوری رسید.

به گزارش هیبنا در این نشست همچنین وزیر راه وشهرسازی گزارش کاملی از برنامه‌ها وسیاست‌های حوزه مسکن و همچنین اقدامات انجام شده در این زمینه در وزارت راه وشهرسازی ارایه کرد ومعاونان وی نیز جزییاتی در خصوص نحوه اجرا و پیشرفت این برنامه‌ها ارایه کردند.

رییس‌جمهوری نیز با تاکید بر ضرورت ساماندهی بازار اجاره و تسریع در بحث بازآفرینی شهری بر ضرورت ورود شهرداری‌ها به حوزه استیجار و بازار اجاره مسکن و تولید واحدهای مسکونی اجاره‌ای برای سامان بخشی به این بازار تاکید کرد.

به گزارش هیبنا،در بسیاری از کشورهای پیشرفته ،شهرداری‌ها در نقش دولت محلی اقدام به عرضه مسکن استیجاری و مدیریت بازار اجاره به نفع گروه‌های هدف می‌کنند و از این طریق بازار اجاره مسکن توسط دولت‌های محلی تنظیم می‌شود.

۳۰ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۱۷