روند نوسازی بافت فرسوده در پروژه فردین پور اراک

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری الوند با اشاره به ورود این شرکت به نوسازی بخشی از پهنه بافت فرسوده اراک، از آغاز اجرای پروژه ۱۱۳ واحدی مسکونی، تجاری و اداری در منطقه فردین پور اراک خبر داد.

حمیدرضا زمرد در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، با اشاره به ورود این شرکت به پروژه بازآفرینی شهری در راستای سیاست های دولت، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن اظهار داشت: در این زمینه یکی از محورهای برنامه‌های شرکت گروه سرمایه گذاری مسکن بهسازی بافت های ناکارآمد شهری است.

وی ادامه داد: شرکت سرمایه گذاری الوند نیز در راستای سیاست گذاری های اعلام شده، خود را متعهد به ورود به این پروژه ها می داند.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری الوند با اشاره به شناسایی بافت 2.7 هکتاری برای نوسازی بافت فرسوده اراک گفت: در این پهنه قرار داست 252 واحد مسکونی، 223 واحد تجاری و 34 واحد اداری ساخته شود که سالها قبل پروانه آن صادر شده بود و طی فراخوان در فروردین ماه امسال شرکت سرمایه گذاری الوند به عنوان شریک معرفی شده است.
وی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری مسکن متعهد به ساخت 44 واحد مسکونی، 15 واحد تجاری و 54 واحد پارکینگ و در مجموع 113 واحد در زمینی به مساحت 12 هزار و 650 مترمربع شده است، گفت: این پروژه اوایل تیرماه امسال کلنگ زنی شد و قرارداد نیز در مرداد ماه به ما ابلاغ شده است.
زمرد افزود: البته یکسری مشکلات بر سر راه بود که در این مدت بهره وری مورد انتظار حاصل نشده است. یکی از مشکلات پیش روی اجرای پروژه این بود که نقشه‌ها برای حدود سه سال پیش بود که نقشه ها در حال بازنگری متناسب با مقررات ملی ساختمان هستند و امیدواریم بزودی تهیه نقشه ها نهایی شود و از آبان اجرای پروژه با سرعت بهتری آغاز شود.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری الوند با بیان اینکه در حال حاضر عملیات خاک برداری انجام شده است، درباره مدت اجرای پروژه نیز گفت: قرارداد مشارکت با شهرداری 36 ماهه است که اگر مشکل خاصی ایجاد نشود این پروژه زودتر از 36 ماه به سرانجام می رسد.
وی درباره تاثیر اجرای این پروژه در ایجاد ارزش افزوده در منطقه مربوطه گفت: این پروژه در محله ای به نام پروین پور در حال اجرا است که با کیفیت ساختی که شرکت گروه سرمایه گذاری و به تبع آن شرکت سرمایه گذاری الوند دارد، اشتیاق عمومی برای همکاری در نوسازی بافت های ناکارآمد شهری و ارتقای کیفیت زندگی بسیار بالاتر خواهد رفت.
زمرد با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که فازهای دیگر را هم در پهنه بافت فرسوده شناسایی شده، راهبری کنیم، گفت: این منطقه در مرکز شهر واقع شده که می تواند کیفیت زندگی را ارتقا دهد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری الوند تاکید کرد: پس از اینکه اسکلت پروژه زده شود قطعا بسیاری از اهالی منطقه برای نوسازی تشویق خواهند شد.

۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۵