آیمان، چابک تر از گذشته

:small_blue_diamond:با اتمامِ آزمایش دانهول و ژئوتکنیکِ برجا توسط گروهِ مشاوران بزرگ ترین پروژه ی بازآفرینی شهری کشور-آیمان- و انجام آزمایش های تکمیلی در مورد مشخصات فنی خاکِ بسترِ این پروژه ی ملی در غرب کلانشهر تبریز توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان، با توجه به اطمینان از اینکه خاکِ محلِ سایتِ پروژه از نوع 2 می باشد آیمان، چابک تر، مقاوم تر، ایمن تر و از سویی با هزینه های به مراتب کمتر از پیش، پیش خواهد رفت.

:small_blue_diamond:در طی ماه های گذشته با توجه به خاکبرداری در عمقِ پانزده و نیم متری و گمانه هایی در مورد خاک این منطقه، آزمایش های مختلف ژئوتکنیکی برای بررسی مجدد و ارزیابی نوع مشخصات فنی تکمیلی بستر که توسط گروه مشاوران بزرگ ترین پروژه ی بازآفرینی بافت فرسوده ی کشور به انجام رسید، مسجل گردید که با توجه به نمونه برداری و آزمایش های انجام یافته، بایستی جنسِ خاک از نوع دو می باشد. اطمینان از بسترِ خاک پروژه منجر به کاهشِ نیروی زلزله و در نتیجه ی آن کاهشِ هزینه های ساختِ سازه و صرفه جویی در مصرفِ مصالح و استفاده ی بهینه از منابع ملی خواهد بود. همچنین با انجام آزمایش های برجا در سایت پروژه ی آیمان و واقعی تر شدن مشخصات فنی خاکِ محلِ سایت طرح پایدارسازی گود به صورت بهینه اصلاح و با مهندسی ارزش صرفه جویی منطقی و فنی به انجام خواهد رسید.

:small_blue_diamond:بزرگ ترین پروژه ی بازآفرینی بافت فرسوده ی کشور در غرب تبریز، پروژه ای 1446 واحدی است که مرتفع ترین سازه ی آن 18 طبقه با واحد های 90 تا 160 متر و با امکاناتی نظیر فضاهای عمومی و اختصاصی، پلازا، فضای فرهنگی، تفریحی و تجاری است و عملیات خاکبرداری آن شهریور سال 98 آغاز و هم اینک با اتمام خاکبرداری در فاز اول آماده ی اجرای فونداسیون می گردد.

آیمان 2
۱۲ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۳۲