منشور اخلاقی
شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس
اصول
اخلاقی شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس
اصل
1- اخلاق تجاری
* توجه و پایبندی راسخ به
صداقت، درست کاری، احترام و اخلاق کسب و کار.
* توسعه نظم و انضباط،
وجدان کاری و اعتماد به نفس.
* هم سویی با قوانین حاکم
بر کشور، حفظ و ایجاد استانداردهای اخلاقی و اجتماعی.
* توجه به ارائه خدمات با
کیفیت برتر، حتی در جهت تعالی شرکت های رقیب.
* اشتغال زایی و مشارکت
در بهبود وضعیت اقتصادی کشور.
* تأکید بر فرهنگ مشتری
مداری، تکریم ارباب رجوع، رعایت اخلاق حرفه ای و برخورداری از روحیه نقادی و نقد
پذیری.
* توجه به شایسته سالاری
و حمایت از رشد فردی و حرفه ای.
اصل
2- تعهد کارکنان در قبال شرکت
* در مقام خدمت خلق و خوی
نیکو و گشاده رویی، نهایت ادب، تواضع و دقت در انجام وظایف محوله، احترام به
قوانین و ضوابط سازمانی و رعایت آن در عمل و اولویت می باشد.
* رعایت کامل نظم و انضباط،
آراستگی ظاهری و باطنی و شکیبایی در کار.
* پایبندی به صداقت و درستی،
انصاف، فرهنگ کار گروهی، خودباوری، آموزش پذیری و ارتقاء سطح علمی و رفتاری.
* تعهد و پایبندی بر
تعلقات سازمانی و احترام به همکاران در جهت ایجاد محیطی سالم و پویا.
* حفظ اسرار سازمان و عدم
ارائه اطلاعات محرمانه به دیگران.
* داشتن وجدان کاری و
بکارگیری تمام سعی و توان خود در انجام وظایف محوله.
* عدم تبعیض (نژادی،
قومی، خویشاوندی، مذهبی، جنسی).
* حفظ حریم شخصی و آزادی
دیگران.
اصل
3- پاسخگویی به مشتریان
* پاسخگویی صادقانه، وقت
شناسی، تعهد و دقت در ارائه خدمات مطلوب و صریح و توام با احترام و رضایت مشتری.
* امانت داری، صداقت،
تواضع و مسئولیت پذیری در قبال مشتری.
* فراهم آوردن امکانات
آرامش خاطر مشتری، انجام به موقع امور و جلوگیری از اتلاف وقت آنان.
اصل
4- رفتار غیر تبعیض آمیز
* تأکید بر معیار اصلی
پیشرفت حرفه ای کارمندان، قابلیت و توانمندی، دانش و تجربه آنان در انجام وظایف،
احساس مسئولیت و میزان وابستگی و علاقمندی.
اصل
5- حفاظت از اطلاعات و دارایی های شرکت
* حفاظت از تمام اطلاعات
موجود در شرکت.
* پیگیری قانونی در صورت
هرگونه تخلف یا اقدامات غیر قانونی.
اصل
6- خط مشی اخلاقی مدیران در قبال کارکنان و بالعکس
* تأکید بر آموزش و
ارتقاء سطح دانش و توانمندی های همکاران، فرصت ارتقاء شغلی، تأمین رفاه، برخورداری
از حقوق عادلانه و مکفی، نظام عادلانه پاداش، سعی در آسان بودن ارتباطات سازمانی،
شایسته سالاری.
* ارائه مشاوره و راه حل
های متفاوت جهت ارتقاء سطح عملکرد کارکنان و ارائه خدمات به مشتریان.
* پیگیری انطباق رفتار
کارکنان با این منشور.
* توجه به کرامت انسانی،
انگیزه، اشتیاق و سلامت جسم و روح کارکنان به عنوان با ارزش ترین سرمایه های شرکت.
* خودداری از تهمت، غیبت،
نشر شایعات و رعایت اصول اخلاقی و اسلامی در شرکت.
اصل
7- خط مشی اخلاقی در برابر رقبا
* آبادگران از پایه های
اصلی رشد و توسعه اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی کشور می باشند، بدین لحاظ تعالی
شرکتها و پیشرفت جامعه در گروه رقابتی سالم و اخلاقی است.
* با تفکر نوآورانه، دانش
گرایانه و مدیریت اثر بخش و تعاملی سازنده و در چهارچوب قانون با رقبا با حفظ حقوق
مشتریان پایبند هستیم.
* توسعه فرهنگ رقابت، حفظ
کرامت انسانی رقبا و پرهیز از هرگونه رفتار ناروا، تعهد حرفه ای و مشی اخلاقی
ماست.
* پرهیز از هرگونه ارتباط
کاری با منابع انسانی رقبا و پرهیز از دستیابی به اطلاعات محرمانه آنها تعامل حرفه
ای است.
* پذیرش بزرگوارانه
موفقیت هم صنفان در رقابت و پرهیز از هرگونه اقدام غیر اخلاقی برای حذف ایشان از
عرصه جز اصول اخلاقی ماست.
اصل
8- خط مشی در برابر پیمانکاران دست دوم و تأمین کنندگان
* با تأمین کنندگان و
پیمانکاران دست دوم رابطه ای پایدار مبتنی بر اعتماد، شفافیت و احترام متقابل
ایجاد نموده و این همکاری را ارج می نهیم.
* برقراری رابطه ای صریح،
صادقانه با احترام اصیل با پیمانکاران دست دوم و تأمین کنندگان از اصول اخلاقی
ماست.
* رعایت انصاف در عقد
قرارداد و تعهد به اجرای مفاد قرارداد و پرداخت به موقع مطالبات آنها مشی اخلاقی
ماست.
* ایجاد امنیت فکری، خیرخواهی،
توسعه قابلیت ها و ارتقاء توانمندی ها و حمایت از جایگاه حرفه ای پیمانکاران دست
دوم و تأمین کنندگان تعهد اخلاقی ماست.
* در مورد آنچه از اموال و
منابع انسانی و مالکیت معنوی پیمانکاران دست دوم و تأمین کنندگان در اختیار ماست امانت
داریم.
* قدردانی از حسن همکاری
پیمانکاران دست دوم و تأمین کنندگان یکی از ارزشهای اخلاقی ماست.
اصل
9- خط مشی اخلاقی در برابر حفظ محیط زیست
* منابع طبیعی و محیط
زیست را نعمتی محدود می دانیم و با بهره گیری اندیشمندانه از آنها از هرگونه
اسراف، تباهی، زیاده طلبی و زیان رسانی پرهیز کنیم و به رعایت قناعت و احترام به
حق مردم و نسل آینده پایبندیم.
* پایبندی به
استانداردهای زیست محیطی با بهره جستن از سیستم ها و تجهیزات دوستدار محیط زیست و
همکاری مستمر با سازمانهای مرتبط با محیط زیست مسئولیت حرفه ای و اخلاقی ماست.
* آموزش و ترویج فرهنگ
حفاظت از محیط زیست به منابع انسانی شرکت و پیمانکاران دست دوم، وجه اهتمام ماست.
* پیامدهای زیست محیطی
عملکرد سازمان خود را با رعایت استانداردها و الزامات قانونی یا فراتر از آنها به
حداقل ممکن می رسانیم.
اصل
10- خط مشی اخلاقی در برابر سهامداران
* سهامداران اعتبار و
مالکان سازمان ما هستند و توجه به حقوق مادی و معنوی ایشان در چهارچوب قوانین و
ایجاد فرصت برای خدمت به جامعه، تجلی مهارتهای حرفه ای ماست.
* با پایبندی به مصوبات
مجمع عمومی و مالکیت مؤثر سازمانی شامل شفافیت عملکرد حسابرسی مستقل، گزارش دهی به
موقع و پاسخگویی به مدیران و رعایت حقوق صاحبان سرمایه موجبات اطمینان آنان را
فراهم می سازیم.
* توسعه قابلیت ها و
توانمند سازی منابع انسانی و شایسته سالاری شرط امانتداری نسبت به سرمایه سهامداران
است.
* حفظ اطلاعات سهامداران
حقیقی و حقوقی جزء مرام اخلاقی ماست.