برنامه استراتژیک شرکت
امروزه موسسات و بنگاه های اقتصادی
استمرار حیات خود را مدیون وجود استراتژی های مدون و انعطاف پذیر می دانند تا
علاوه بر شناخت جامع از محیط پیرامون در کسب و کار و نحوه مراجعه به آن، خلاقیت و
نوآوری را در فائق آمدن بر بازار بدست آورند. لذا شرکت پس از تدوین آغاز برنامه
استراتژی، پایش آن را در دستور کار قرار داده و پروژه های لازم را در این خصوص
تعریف نمود.
* ماموریت:
1- توسعه سهم بازار داخلی از طریق سرمایهگذاری و ارائه خدمات باکیفیت در حوزههای انبوه سازی، شهرک سازی، ساخت واحدهای مسکونی ، تجاری، اداری، فرهنگی و تفریحی.
2- ایجاد ارزش از طریق تامین رضایت مشتریان ، سهامداران و ذینفعان کلیدی شرکت.
3- بهرهمندی از کارکنان توانمند و دانش محور به منظور بکارگیری فنآوریهای کارآمد و پایدار
* چشم انداز:
پیشتازی در توسعه صنعت ساختمان با حضور فعال در بازارهای مطلوب داخلی و
خارجی به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزههای انبوه سازی و ارائه خدمات برتر فنی و مهندسی
* اهداف کلان:
1- افزایش سهم
بازار و فروش
2- توسعه و
افزایش درآمد
3- رهبری
هزینه و قیمت تمام شده محصولات
4- تحقق بودجه
و تامین انتظارات ذینفعان
* برنامه های استراتژیک شرکت :
الف – برنامه
های استراتژیک حوزه تولید :
-
تغییر سبد پروژه های شرکت و افزایش سهم بازارهای خارج از پردیس
-
افزایش سالانه سطح در دست ساخت
-
صدور خدمات فنی و مهندسی از طریق حضور در بازارهای خارجی
-
توسعه بکارگیری روشهای ساخت صنعتی و جایگزینی آن با روشهای سنتی ساخت و ساز
-
توسعه فعالیتهای شرکت در قالب انعقاد قراردادهای پیمانکاری و مشارکتی
ب – برنامه
های استراتژیک حوزه بازاریابی و فروش :
-
مطالعه مستمر بازار و ارزیابی نیاز مشتریان جهت تعریف پروژه های جدید
-
ارتباط مستمر با مشتریان پس از فروش، جهت ارزیابی رضایتمندی آنان از کیفیت محصول
-
بهره گیری از روشهای نوین در اطلاع رسانی و معرفی پروژه ها
-
اصلاح ساختار قراردادهای پیش فروش و فروش محصول با رعایت کامل حقوق مشتریان
-
جایگزینی مدلهای جدید
فروش و خدمات پس از فروش
-
کسب سهم قابل
توجه در تولید مسکن اجتماعی با توجه به رسالت شرکت
-
ایجاد تنوع لازم در عرضه محصولات
-
فروش الکترونیکی واحدها
ج – برنامه
های استراتژیک حوزه مالی و سرمایه گذاری :
-
ایجاد انعطاف در ساختار سرمایه در گردش شرکت و مدیریت صحیح و بهینه وجوه نقد در انجام تعهدات جاری
-
مشارکت در تولیدات دارای ارزش افزوده بالا ، اجرای طرح های توسعه ای به واسطه بهره مندی از منابع مالی ارزانتر
و بودجه بندی سرمایه ای انعطاف پذیر
-
تامین سود مورد نظر و تقسیم آن با
لحاظ نمودن انتظارات سهامداران
-
استقرار نظام مدیریت بهای تمام شده پروژه ، دارائی ها ، ارتباط با
سرمایه گذاران و سهامداران ، وجوه نقد و کنترل های
داخلی
-
تهیه و تنظیم نسبت بدهی به سرمایه ،
لحاظ نمودن نظرات سهامداران و تامین کنندگان و مدیریت تاثیرات ناشی از تصمیمات
عملیاتی بر ساختار سرمایه
د – برنامه
های استراتژیک حوزه منابع انسانی
-
اصلاح ساختار تشکیلاتی با
استقرار رویکرد پروژه محوری
-
اصلاح آیین نامه استخدامی شرکت با محوریت تعریف پست های ثابت و موقت، تدوین
فرآیند جذب، ارتقاء و بازنشستگی همکاران
-
ایجاد بستر مناسب جهت جذب نخبگان و حفظ نیروهای کارآمد
-
برنامه ریزی جهت تدوین و پیاده سازی نظام جانشین پروری
-
برنامه ریزی جهت استقرار نظام آموزش پویا