برنامه استراتژیک شرکت
امروزه موسسات و بنگاه های اقتصادی
استمرار حیات خود را مدیون وجود استراتژی های مدون و انعطاف پذیر می دانند تا
علاوه بر شناخت جامع از محیط پیرامون در کسب و کار و نحوه مراجعه به آن، خلاقیت و
نوآوری را در فائق آمدن بر بازار بدست آورند. لذا شرکت پس از تدوین آغاز برنامه
استراتژی، پایش آن را در دستور کار قرار داده و پروژه های لازم را در این خصوص
تعریف نمود.
* ماموریت:
1- توسعه سهم بازار داخلی از طریق سرمایهگذاری و ارائه خدمات باکیفیت در حوزههای انبوه سازی، شهرک سازی، ساخت واحدهای مسکونی ، تجاری، اداری، فرهنگی و تفریحی. 
2- ایجاد ارزش از طریق تامین رضایت مشتریان ، سهامداران و ذینفعان کلیدی شرکت. 
3- بهرهمندی از کارکنان توانمند و دانش محور به منظور بکارگیری فنآوریهای کارآمد و پایدار  
 
* چشم انداز:
پیشتازی در توسعه صنعت ساختمان با حضور فعال در بازارهای مطلوب داخلی و
خارجی به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزههای انبوه سازی و ارائه خدمات برتر فنی و مهندسی  
 
 
 * اهداف کلان:
1- افزایش سهم
بازار و فروش
2- توسعه و
افزایش درآمد
3- رهبری
هزینه و قیمت تمام شده محصولات
4- تحقق بودجه
و تامین انتظارات ذینفعان
 
* برنامه های استراتژیک شرکت :
        الف – برنامه
های استراتژیک حوزه تولید :
-         
تغییر سبد پروژه های شرکت و افزایش سهم بازارهای خارج از پردیس
-         
افزایش سالانه سطح در دست ساخت
-         
صدور خدمات فنی و مهندسی از طریق حضور در بازارهای خارجی
-         
توسعه بکارگیری روشهای ساخت صنعتی و جایگزینی آن با روشهای سنتی ساخت و ساز
-         
توسعه فعالیتهای شرکت در قالب انعقاد قراردادهای پیمانکاری و مشارکتی
ب – برنامه
های استراتژیک حوزه بازاریابی و فروش :
-         
مطالعه مستمر بازار و ارزیابی نیاز مشتریان جهت تعریف پروژه های جدید
-         
ارتباط مستمر با مشتریان پس از فروش، جهت ارزیابی رضایتمندی آنان از کیفیت محصول
-         
بهره گیری از روشهای نوین در اطلاع رسانی و معرفی پروژه ها
-         
اصلاح ساختار قراردادهای پیش فروش و فروش محصول با رعایت کامل حقوق مشتریان
-         
جایگزینی مدلهای جدید
فروش و خدمات پس از فروش
-         
کسب سهم قابل
توجه در تولید مسکن اجتماعی با توجه به رسالت شرکت
-         
ایجاد تنوع لازم در عرضه محصولات
-         
فروش الکترونیکی واحدها
                    ج – برنامه
های استراتژیک حوزه مالی و سرمایه گذاری :
-         
ایجاد انعطاف در ساختار سرمایه در گردش شرکت و مدیریت صحیح و بهینه وجوه نقد در انجام تعهدات جاری
-         
مشارکت در تولیدات دارای ارزش افزوده بالا ، اجرای طرح های توسعه ای به واسطه بهره مندی از منابع مالی ارزانتر 
و بودجه بندی سرمایه ای انعطاف پذیر
-         
تامین سود مورد نظر و تقسیم آن با
لحاظ نمودن انتظارات سهامداران
-         
استقرار نظام مدیریت بهای تمام شده پروژه ، دارائی ها ، ارتباط با
سرمایه گذاران و سهامداران ، وجوه نقد و کنترل های
داخلی
-         
تهیه و تنظیم نسبت بدهی به سرمایه  ،
لحاظ نمودن نظرات سهامداران و تامین کنندگان و مدیریت تاثیرات ناشی از تصمیمات
عملیاتی بر ساختار سرمایه
                    د – برنامه
های استراتژیک حوزه منابع انسانی
-         
 اصلاح ساختار تشکیلاتی با
استقرار رویکرد پروژه محوری 
-         
اصلاح آیین نامه استخدامی شرکت با محوریت تعریف پست های ثابت و موقت، تدوین
فرآیند جذب، ارتقاء و بازنشستگی همکاران
-         
ایجاد بستر مناسب جهت جذب نخبگان و حفظ نیروهای کارآمد
-         
برنامه ریزی جهت تدوین و پیاده سازی نظام جانشین پروری
-         
برنامه ریزی جهت استقرار نظام آموزش پویا